Mielipide: Hyvinvointivaltio pelastetaan äänestämällä

22.3.2023

Jaana Juntunen (15.3.) kertoi täyttäneensä vaalikoneen ja kannusti äänestämään keskiuusmaalaista ehdokasta. Olemme täysin samaa mieltä. Kannattaa äänestää alueemme ehdokkaita.

Elämme poikkeuksellisen epävarmoja aikoja. Valtio velkaantuu ja sotiminen jatkuu. Ruoka, asuminen sekä palvelut kallistuvat.  Terveyspalveluja jonotetaan.

Meidän valintamme Suomen hyvinvointivaltion palvelujen pelastamiseksi on äänestää Petri Graeffe Eduskuntaan. Olemme saaneet seurata läheltä Petrin vahvaa sitoutumista yhteisten asioidemme hoitamiseen. Hän on tehnyt vuosia työtä luottamushenkilönä laajasti eri tehtävissä. Kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keudan hallituksen puheenjohtajana hän on avoimilla toimintamalleilla kyennyt luomaan positiivista yhteistyön ilmapiiriä. Talouden tasapaino, työ ja yrittäminen ovat keskeisiä hänen toiminnassaan.

Petri perehtyy asioihin erittäin perusteellisesti ja myös luo uusia ehdotuksia. Hän on ratkaisukeskeinen ja yhteistyötaitoinen poliitikko. Arvostamme hänen arvomaailmaansa, jossa yhdistyvät porvarillinen maailmankuva, ihmisistä välittäminen sekä avoimuuden ja asiantuntijuuden korostaminen.

Yrittäjyyden, koulumaailman ja politiikan ammattilaisena Graeffe pystyy tarjoamaan aitoja ratkaisuja vaikeuksissa olevan hyvinvointivaltiomme pelastamiseen.

Tuija Kuusisto

Heidi Perkiö

*Mielipidekirjoitus on julkaistu Keski-Uusimaassa 21.3.2023.