Ääni yhteistyölle ja vahvoille verkostoille!

Seurakuntavaaleissa 20.11.2022 Järvenpään Kokoomus toimi seurakuntavaalien valitsijayhdistyksessä

Kokoomus, keskiryhmät ja sitoutumattomat

Yhteiset tavoitteemme:

• Kirkon kynnys pidettävä matalalla - toimintamme on avointa ja yhdessä elävää.
  • Tuemme rohkeasti hengellistä kasvua ja kristillisen uskon elämistä todeksi.
  • Seurakuntalaisten ja työntekijöiden yhteistoimintaa vahvistettava edelleen.
  • Avun tarpeessa olevien auttaminen on yhteinen tehtävämme.
  • Järvenpään seurakunnan talous on pidettävä tasapainossa.

Kokoomus - seurakuntavaali-ehdokkaat 2022

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠45
Matti Auranen

Rehtori, eläkeläinen

Muista Matti!

Anni Fast

KM, luokanopettaja

Olen 34-vuotias kolmen lapsen äiti. Päivätyökseni olen luokanopettaja, ja sen lisäksi toimin sivutoimisena yrittäjänä.

Pidän erityisen tärkeänä seurakunnan tarjoamia palveluita lapsille ja perheille. Toimintaa on monenlaista, niin säännöllisesti kokoontuvia kerhoja kuin matalan kynnyksen tapahtumiakin.

Minulle on tärkeää, että seurakunnalla on palveluita ja tapahtumia kaikenlaisille perheille. Lapset ja nuoret tarvitsevat turvallisia ja luotettavia aikuisia ympärilleen. Seurakunnan on tärkeä vastata tähän tarpeeseen.

Olen ollut Järvenpään seurakunnan kasvatusjohtokunnassa kahden kauden ajan.

Hanna Faye

Tekstiilisuunnittelija

Olen 54-vuotias lapsia ja lapsenlapsia rakastava perheenäiti.

Minulle kauneus on pyhyyttä. Olen suunnitellut useita kymmeniä kirkkotekstiili- ja mattomallistoprojekteja.
Järvenpään lähellä kirkkotekstiilejäni löytyy Klaukkalan sekä Viikin kirkoista.

Kauneuden äärellä eläminen, visuaalisuus ja harmonia ohjaavat koko elämistäni.

Petri Graeffe

Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kirkkovaltuutettu, VTK

Arjen kristitty

Luonnehdin itseäni arjen kristityksi, joka käy muutaman kerran vuodessa kirkossa. Usko on minulle henkilökohtainen asia. Kirkossa arvostan erityisesti seurakunnan lähimmäisenrakkautta ja työtä apua tarvitsevien hyväksi. Olen mielelläni tukemassa tällaista toimintaa.

Olen kirkkovaltuutettu sekä Järvenpään kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Seurakunnan ja kaupungin toiminnat tukevat vahvasti toisiaan hyvän järvenpääläisen yhteisön rakentamisessa. Pyrin osaltani vahvistamaan tätä tiivistä ja rikasta yhteistyötä.

Voit seurata minua sosiaalisessa mediassa:

Facebook: https://www.facebook.com/J%C3%A4rvenp%C3%A4%C3%A4n-kaupunginvaltuuston-puheenjohtaja-Petri-Graeffe-101689502376372

Twitter: https://twitter.com/PetriGraeffe

Instagram: https://www.instagram.com/graeffepetri/

Mauri Karvonen

FM, Suomen
historian asiantuntija

Olen 40v 8v kaksosten isä Järvenpäästä. Koulutukseltani olen FM, Suomen historian asiantuntija sekä olen Teologian yo, sivuaineena luin teologiaa.

Työskentelen Suomen historian tutkijana ja tietokirjailijana. Harrastuksiini kuuluu pyöräily, uinti, lukeminen, matkustelu ja vapaaehtoistyö.

Minulla on kokemusta yli 20 vuotta vapaaehtoistyöstä kirkon eri työtehtävistä ympäri Suomea, myös Järvenpään seurakunnasta. Lähinnä sydäntä nuoriso- ja varhaisnuorisotyö sekä erityisnuorisotyö.

Kokemukseni pohjalta tunnen kirkon kentän ja toimintamallin hyvin. Haluan tehdä uupumatta työtä erityisesti lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen.

Viime vuosina ikävien tapahtumien seurauksena niin kotimaassa kuin ulkomailla, he ovat olleet haavoittuvaisia eniten. Haluan myös tuoda vähäosaisten ja lapsiperheiden äänen ja tarpeet kuulluksi entistä tehokkaammin. Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden.

Mikael Koivisto

Lukiolainen

Olen urheileva lukiolainen, jonka elämässä seurakunta ja usko on ollut aina läsnä. Olen ollut monessa seurakunnan toiminnassa mukana, nykyään erityisesti striimauksien tuottamisissa.

Haluaisin tuoda seurakuntaan nuorten näkökulmaa. Pidän tärkeänä, että seurakunnan tulisi saada nuoria vahvasti mukaan toimintaansa.

Esa Kukkonen

Liikuntapaikkamestari

Nippu-uittona tulin Järvenpäähän Itä Suomesta.

1980 nuorisotoimiston
palvelukseen. Vuonna 1982 siirryin liikuntapuolelle ja niissä hommissa
2020 asti.

Harjoittelen eläkkeellä olloo huonolla menstyksellä, liikunta
kiinostaa vieläkin.

Minulle tärkeitä ovat Maanpuolustustyö ja
Resrviupeeritoiminta.

Tuomaritoimintaa harrastan lento- ja jalkapallon
parissa.
Perheeseen kuuluu vaimo ja aikuinen tytär.

Näen seurakunnan tärkeimpinä
tehtävinä henkisen tukemisen ja ahdinkossa olevien auttamisen.

Tuija Kuusisto

Tietohallintoneuvos, dosentti

Perheessäni on aviomies, aikuinen tytär ja pappina toimiva vävy, sekä kaksi aikuista poikaa.

Olen toiminut seurakunnassa vapaaehtoisena nuoresta lähtien, viime vuosina messuryhmässä.   Arvoni ovat yhteisöllisyys, luottamus ja reiluus. Kristillinen usko on elämäni perusta.

Luottamushenkilönä koen tärkeäksi hyvän yhteistyön ja verkostot. Minulla on tuoretta kokemusta sekä kirkkoneuvostossa ja -valtuustossa että Järvenpään kaupunginvaltuustossa ja -hallituksessa vaikuttamisesta. Olen seurakuntavaaliryhmämme vetäjä.

Tavoitteeni:
- Toimintamme seurakunnassa on avointa ja yhdessä elävää.
- Avun tarpeessa olevien auttaminen on yhteinen tehtävämme.
- Tuemme rohkeasti toistemme hengellistä kasvua ja kristillisen uskon elämistä todeksi.

www.linkedin.com/in/tuijakuusisto

Sean McLoughlin

Opiskelija, kaupunginvaltuutettu

Olen 20-vuotias yhteiskuntatieteiden ylioppilas sekä kaupunginvaltuutettu ja hyvinvointilautakunnan puheenjohtaja. Asetuin ehdolle seurakuntavaaleihin, koska haluan tuoda Järvenpään Seurakunnan toimintaan ja hallintoon nuoren näkökulmaa. Edustan vapaamielisyyden sekä vastuullisuuden arvoja ja uskon, että kirkon on elettävä ajassa mukana.

Seurakunnan rooli ihmisten henkisessä ja sosiaalisessa tukemisessa on korvaamaton. Sitä roolia tulee vaalia ja vahvistaa entisestään näiden erityisen haastavien aikojen keskellä. Erityisesti seurakunnan nuoriso- ja lapsiperhetyön rooli ihmisten arjen tukemisessa sekä syrjäytymisen ehkäisemisessä on juuri nyt korostuneen tärkeää. Tätä työtä haluan tukea.

Iida Niva-Vesala

Filosofian ylioppilas, palveluneuvoja

Olen 28-vuotias kotimaisen kirjallisuuden opiskelija ja töissä vakuutusalalla. Olen toiminut erilaisissa järjestötoimissa ja ollut mukana Rovaniemen seurakunnan nuorisotoiminnassa. Olen ollut partiossa sekä mukana isostoiminnassa ja istunut aiemmin vajaan kauden seurakuntavaltuustossa ensimmäisenä varajäsenenä sekä julistustyönjohtokunnan jäsenenä Rovaniemen seurakunnassa.

Kohtuullisen uutena järvenpääläisenä en ole vielä löytänyt paikkaani seurakunnassa. Järvenpään seurakunta ei tarjoa toimintaa nuorille aikuisille, joilla ei ole omia lapsia. Haluaisin vaikuttaa tähän sekä varmistaa, että seurakunnassa huomioidaan yhdenvertaisuus ja jokainen olisi tänne tervetullut.

Petri Ovaska

Aluejohtaja

Olen 52-vuotias järvenpääläinen perheenisä ja työskentelen Uudenmaan Yrittäjien aluejohtajana.

Ennen paluutani yrittäjäjärjestöön toimin Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Keukessa yrityskehittäjänä. Aiemmin olen toiminut mm. Uudenmaan Yrittäjien järjestöpäällikkönä, ammatillisena opettajana eri oppilaitoksissa, sekä tehnyt pitkän uran muodin parissa.

Tällä kirkkovaltuustokaudella olen saanut mahdollisuuden toimia Järvenpään seurakunnan kirkkovaltuuston varajäsenenä. Lisäksi olen mm. Keusoten yhtymävaltuutettu, Järvenpään opetus- ja kasvatuslautakunnan varapuheenjohtaja ja Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen tarkastuslautakunnan jäsen.

Seurakunta on mielestäni yksi toimivan ja lähimmäisistään huolehtivan yhteisön tukipilareista. Kirkkovaltuustossa tarvitaan monipuolista osaamista ja laaja-alaista kokemusta. Haluan antaa omani järvenpääläisten käyttöön, siksi olen ehdolla, sydän ihmisen puolella.

Heidi Perkiö

Senior Consultant

Olen 45-vuotias nummenkyläläinen. Elämääni kuuluu nyt jo aikuinen tytär, koira ja mies. Järvenpää on ollut rakas kotikaupunkini jo yli 20 vuotta.

Kirkko edustaa minulle jatkuvuutta ja perinteitä. Perinteiden lisäksi kirkon pitäisi kuitenkin näkyä myös ihmisten arjessa ja toimia yhteisön kokoavana voimana. Tarjota matalan kynnyksen toimintaa kaikenikäisille ja olla aktiivinen ja moderni toimija yhteiskunnassa, jossa tarvitaan tukea ja lohtua maailmaa ravistelevien kriisien aikoina. Uudistumista kohti tasaarvoista, tasavertaista ja ihmisiä lähellä olevaa kirkkoa tarvitaan rohkeammin ja nykyistä nopeammalla tahdilla – tässä haluan olla mukana.

Kari Raveala

Rakennusinsinööri, eläkeläinen

Olen 79-vuotias kahden lapsen isoukki (lapsia 2 ja lapsenlapsia 5).

Elän sovussa Luojani, itseni ja läheisteni kanssa.

Koulutukseni on rakennusinsinööri. Minulla on yli 50 vuoden laaja ja monipuolinen kokemus järjestö- ja yhdistystoiminnasta.
"Kyllä ukki korjaa"

Pasi Roth

Eläkeläinen

Olen 49v syntyperäinen Järvenpääläinen ja eläkkeellä vuodesta 2013 alkaen. Työurani tein vanhusten ja vajaakuntosten parissa Vantaalla. Koulutukseltani olen julkishallinnon merkonomi. Nykyään huolehdin iäkkäistä vanhemmistani ja käyn auttamassa ystäviäni aina tarvittaessa. Seurakunnan toiminta on lähellä sydäntäni.

Willem van Schevikhoven

Yrittäjä

Olen 36-vuotias yrittäjä, Järvenpään kaupunginvaltuutettu sekä kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja. Tahdon antaa panokseni kirkollisvaaleissa ja sen myötä kirkollisessa toiminnassa. Politiikan lisäksi toimin Uudenmaan Yrittäjien varapuheenjohtajana ja Suomen Yrittäjien liittovaltuutettuna. Reservissä olen luutnantti, joka sekin kuvaa hyvin arvojani. Päätöksenteossa ja elämänarvoissani sydäntäni lähinnä ovat kestävä ja terve talous, yksilön vastuu ja vapaus, sekä yhteiskunta jossa kaikkia ihmisiä kunnioitetaan tasa-arvoisina.

Terttu Sihvola-Rauttu

Eläkeläinen, yrittäjä

Olen ollut järvenpääläinen ja seurakunnan jäsen vuosikymmenien ajan. Perheeseeni kuuluvat puoliso, kaksi lasta ja neljä lastenlasta. Olen saanut kristillisen kasvatuksen, jonka turvaan olen tukeutunut lapsesta lähtien. Lapsuuteen ja nuoruuteen kuuluivat kiinteästi seurakuntaleirit ja partiotoiminta.

Luottamushenkilönä olen toiminut kirkkovaltuustossa ja kirkkoneuvostossa neljän kauden ajan. Olen Jampan työn neuvotteluryhmässä, diakoniajohtokunnassa varajäsenen, taidetyöryhmän puheenjohtaja, sekä mukana seurakunnan Neljän kellon strategian strategiatyöryhmässä. Olen ollut useissa seurakunnan rekrytointityöryhmissä valitsemassa uusia työntekijöitä.

Vapaaehtoistyössä olen toiminut ehtoollisavustajana ja muissa jumalanpalveluksen tehtävissä.

Tulevaisuuden ja toivon kellot soivat Järvenpäässä! Seurakuntatyö on minulle tärkeää ja siinä haluan jatkaa edelleen.

Sari Sillanmäki-Kuokkanen

KM, erityisluokanopettaja

Olen 51-vuotias äiti ja erityisluokanopettaja (KM). Aikuiset lapsemme ovat muuttaneet opiskelemaan ja kotonamme asuu vielä yksi lapsi. Hän on löytänyt paljon mielekästä toimintaa Järvenpään seurakunnasta ja toivon, että seurakuntamme palvelee jatkossakin kaikenikäisiä ihmisiä. Minulle sydämen asioita ovat lapset, nuoret, ikäihmiset ja auttaminen. Avuliaisuuden ja lähimmäisenrakkauden olen perinyt lapsuudenkodistani. Itse olen aina tykännyt laulaa ja olen alakoulusta alkaen esiintynyt kirkoissa ja myöhemmin laulanut kirkkokuorossa. Nyt laulan Keski-Uudenmaan kristillisen koulun lauluryhmässä. Muita harrastuksiani ovat koirat, lukeminen, käsityöt, liikunta, mökkeily ja matkailu.

Arvot usko, toivo ja rakkaus kantavat elämässä meitä kaikkia!

Teemu Sillsten

Opiskelija

Olen asunut Järvenpäässä nyt parisen vuotta ja lähtenyt aktiivisesti erilaisiin toimintoihin seurakunnassa, partiossa ja koulun oppilaskunnassa.

Arvoni ovat reiluus, oikeudenmukaisuus ja hyvyys. Olen toiminut seurakunnassa vapaaehtoisena rippileireillä ja muillakin seurakunnan järjestämillä leireillä isosena. Luottamushenkilönä minulla on kokemusta  Hämeen partiopiirin hallituksen jäsenenä toimimisesta. Toimin tällä hetkellä Uudenmaan partiopiirin tarpojaohjelman johtajana, koulun oppilaskunnan puhjeenjohtajana ja Järvenpään Metsänkävijät ry:n johtajaneuvostossa.

Tavoitteeni:
1) Parantaa seurakunnan ja partiolippukuntien yhteistyötä
2) Avun tarpeessa olevien auttaminen on yhteinen tehtävämme
3) Seurakunta näkyvyyden parantaminen. mm. erilaisissa tapahtumissa.

Matti Toivanen

Huoltopäällikkö, eläkeläinen

Perhe: Puoliso, neljä aikuista tytärtä, joilla yhteensä 12 lasta.

Olen saanut kristillisen kotikasvatuksen ja olen iloinen siitä. Olen mielestäni hyvin yhteisöllinen. Kuulun useisiin järjestöihin, joissa saan vapaehtoisena auttaa henkilöitä ja ryhmiä jotka ovat avun sekä tuen tarpeessa.

Olen ollut Järvenpään seurakunnan luottamustehtävissä nyt neljä (4) toimikautta, lähinnä johtokuntatyöskentelyssa, joista mainittakoon Julistusjohto-kunta ja kasvatuslautakunta. Kirpputorin vapaehtoistoiminta, kuljetukset Viroon ja elintarvikkeiden nouto kaupoista Järvenpäässä sovitun ohjelman mukaisesti. On ollut myös erittäin arvokasta olla mukana vapaehtoisena arkunkantoryhmässä, jossa on ollut yllättävän paljon vuoroja tänäkin vuonna. Olen jäsenenä kahdessa messuavustajaryh-mässä.

Tavoitteita:
1. Kannustaa seurakuntalaisia vapaehtoistyöhön seurakunnassa.
2. Tuoda esille seurakuntalaisille, että seurakunta antaa enemmän kuin ottaa.

Mirja Vakkuri

Yrittäjä, eläkeläinen

Olen 75-vuotias tilitoimistoyrittäjä, osittain jo eläkeläinen, ja ehdolla Järvenpään seurakuntavaaleissa.

Olen toiminut kahdeksan vuotta kirkkoneuvostossa ja neljä vuotta kirkkovaltuustossa sekä erilaisissa kirkon vapaaehtoistehtävissä mm messuryhmissä ja Oliivissa sekä muualla seurakunnan tapahtumissa kahvitusapuna.

Haluaisin antaa talousalan tietämykseni seurakuntalaisten käyttöön ja omien töiden vähentyessä minulla on siihen hyvät mahdollisuudet.

Jos haluat tietää enemmän suhteestani seurakuntana ja uskontoon, käy tutustumassa minuun Vaalikoneessa www.jarvenpaanseurakunta.fi

Jukka Virkki

Isännöitsijä, eläkeläinen

Olen Järvenpäässä 64v asunut talous- ja kiinteistöalan osaaja.
Harrastuksiini on aina kuulunut liikunta.
Viimeksi olen työskennellyt osakasisännöitsijänä ja sitä ennen Op Keravan aluekonttorin pankinjohtajana.
Eläkkeelle siirtymisen jälkeen olen toiminut useissa taloyhtiöissä toiminnantarkastajana.

Kirkkovaltuustossa ja -neuvostossa olen ollut 16v, viimeiset 4v kirkkovaltuuston varapuheenjohtajana.
Vapaaehtoistyötä olen tehnyt messuryhmissä, Rari toiminnassa (raha-asiain neuvonta) sekä useissa erilaisissa projekteissa.

Katson edustavani seurakunnan arvoja ja olen tyytyväinen, että Järvenpään seurakunta on velaton ja kiinteistöt hyvässä kunnossa.

Lars-Erik Wilskman

VTM

71-vuotias eläkeläinen, asunut yli 30-vuotta seurakunnassamme. Järvenpään kaupungin eläkeläisneuvoston jäsen ja Keski-Uudenmaan Hyvinvointialueen vanhusneuvoston jäsen. Istunut nöyrästi vaimon vieressä seurapenkissä körttiseuroissa veisaamassa.  Nuoruudessa, muinoin, Kristillisen Teiniparlamentin puheenjohtaja.
Seurakunnan, Järvenpään kaupungin ja Hyvinvointialueen verkottuminen asukkaiden palveluksessa.

lars-erik.wilskman(at)kolumbus.fi

Tiia Östberg

Tuotepäällikkö, tradenomi

Sydämellinen vastuunkantaja
Olen pian 44-vuotias, kahden juuri aikuistuneen pojan äiti
Nummenkylästä. Työskentelen kansainvälisessä autovuokraamossa tuotepäällikkönä, koulutukseltani olen tradenomi.

Järvenpään Kokoomuksen puheenjohtajana olen nyt kolmatta vuotta. Toimin lisäksi kaupunginhallituksen jäsenenä sekä kaupunginvaltuustossa varavaltuutettuna. Lisäksi olen Kokoomuksen Uudenmaan piirin varapuheenjohtaja.

Minulle toisista huolehtiminen ja auttaminen on tärkeää. Koen, että kirkolla on yhteiskunnassa tärkeä rooli avun tarjoamisessa ja heikoimmista huolehtimisesta. Minun kirkossa on tilaa kaikille.

www.tiiaostberg.fi
www.facebook.com/ostbergtiia