Aluevaaliehdokkaat

Järvenpään Kokoomuksen ehdokkaat aluevaaleissa 2022:

Päivi Christensen

Oppilaitostyön päällikkö, EHYT ry, liikuntatieteiden maisteri

Hei,

Olen lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämisen moniottelija, neljän lapsen äiti, kasvattaja, opettaja, valmentaja, pedagoginen suunnittelija, esihenkilö sekä järjestövaikuttaja.

Minulle on tärkeää

1) tehdä lapsivaikutusarviointia päätöksenteossa.

2) investoida nuoriin.

3) tukea nuorten opiskelua sekä työllistymistä.
4) ehkäistä nuorten syrjäytymistä.

5) taata nuorten hoitoonpääsy päihde-ja mielenterveyspalveluihin.

6) lisätä kuraattoreiden ja koulupsykologien resurssia.

7) ehkäistä nuorten päihde- ja pelihaittoja ennemmin kuin myöhään.

Henri Kontkin

24-vuotias, Rohkeasti seniori -hankesuunnittelija sekä maisteriopiskelija Helsingin yliopistossa.

Kaupunginvaltuutettu Järvenpäässä 2021–, Kaupunkikehityslautakunnan jäsen, Järvenpään vammaisneuvoston varajäsen
Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksen jäsen 2021–
Kokoomuksen puoluevaltuuston varajäsen 2020–

Laadukkaat hyvinvointi- ja pelastuspalvelut syntyvät oikein kohdistetuista ja mitoitetuista resursseista, henkilöstön tuomasta valtavasta voimavarasta sekä järkevästä palveluverkosta. Palveluntuottajalla ei ole väliä, jos palvelu itsessään on laadukasta ja
kustannustehokkaasti toteutettu.

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella:
- Palvelusetelien ja yksityisen puolen osaamisen hyödyntämistä: hoitojonossa ei kukaan parane!
- Rahaa seinistä ihmisiin: henkilöstön hyvinvointi ja joustava palveluverkko!
- Rahaa hallinnosta palveluihin: digi- ja älyratkaisujen hyötyjä käyttöön!
- Terapiatakuu käyttöön! Tärkeintä ovat matalan kynnyksen palvelut ja lyhyt hoitoonpääsy!

Rita Kostama

Yrittäjä, tradenomi, kaupungin- ja Keusote -kuntayhtymän valtuutettu

Olen 43-vuotias sisukas ja empaattinen yrittäjä, puoliso ja kahden ihanan tyttären äiti.

Olen vuoden pakolaisnainen 2016, kirkkovaltuutettu, HOK-Elannon edustajiston jäsen, HUS Hyvinkään sairaanhoitoalueen lautakunnan jäsen, Keski-Uudenmaan Vesiensuojelun liikelaitoskuntayhtymän johtokunnan jäsen ja MLL Uudenmaan piirin hallituksen jäsen (2022).

Minulle tärkeitä asioita ovat hyvinvointi, turvallisuus, tasa-arvo sekä mahdollisuus kouluttautua ja tehdä työtä. Tietysti perhe ja ystävät ovat minulle kaikkein arvokkaimpia. Harrastuksinani voin mainita taitoluistelun, avantouinnin ja vapaaehtoistyön. Minä olen rohkea, ahkera, sosiaalinen, aikaansaava ja hyväntahtoinen.

Olen ehdolla hyvinvointialuevaaleissa, Keusoten valtuutettuna haluan ylläpitää ja edistää jo aloitettuja tärkeitä asioita ja tavoitteeni on, että tulevaisuudessa kaikki Keski-Uudenmaan asukkaat voivat päästä nopeasti hoitoon ja, että kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin.

Kun naapurimme voivat hyvin, mekin voimme hyvin!

Tuija Kuusisto

Tietohallintoneuvos,
tekniikan tohtori, dosentti

Tekniikan tohtori, tietohallintoneuvos valtiovarainministeriössä ja  dosentti yliopistoissa.

Perheessäni on aviomies, sekä psykologitytär ja kaksi opiskelijapoikaa.

Kaupunginhallituksen jäsen, valtuustoryhmän puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu vuodesta 2017,  ja varavaltuutettu vuosina 2012-2017.

Keski-Uudenmaan sotea olin perustamassa suurin toivein Järvenpään sote-lautakunnassa. Tämä työ on vielä kesken ja tahdon viedä aluehallintouudistuksen onnistuneeseen päätökseen.

Tavoitteeni: 1) Tarkoituksenmukaiset ja turvalliset terveyspalvelut, 2) Hyvinvointialueen talous tasapainossa, 3) Aktiivinen terveysalan henkilöstön rekrytointi myös työperäisen maahanmuuton avulla, ja 4) Toimiva palo- ja pelastustoimi.

www.tuijakuusisto.blogspot.com
www.linkedin.com/in/tuijakuusisto

Seán McLoughlin

Opiskelija, Järvenpään lukio
Nuorisovaltuuston puheenjohtaja

Olen toiminut nuorisovaltuuston puheenjohtajana ja aktiivina eri poliittisissa nuorisojärjestöissä. Pidän näissä vaaleissa keskeisenä teemana nuorten mielenterveyspalveluiden kunnostamista.

Vesa Müller

Henkilöstöjohtaja
Insinööri

Henkilöstöjohtaja ja kaupunginvaltuutettu

Olen 54-vuotias, koulutukseltani insinööri ja työskentelen henkilöstöjohtajana.

Vahvuuksinani ovat ihmiset, johtaminen ja numerot.

Kaupunginvaltuutettu, Järvenpään kaupungin tarkastuslautakunnan puheenjohtaja, Keski-Uudenmaan Vesi kuntayhtymän yhtymävaltuuston jäsen, sekä sen tarkastuslautakunnan puheenjohtaja. Järvenpään Kokoomuksen hallituksen jäsen.

Olen Järvenpääläinen, mutta asunut myös Tuusulassa ja syntynyt Hyvinkäällä.

''JOHTAMINEN JA TALOUS KUNTOON''

Vaaliteemani:
Sujuvampi hoitoonpääsy ja vapaus valita
Fiksua henkilöstön ja talouden johtamista
Ei veronkorotuksia

www.vesamuller.fi

Jari Nordblom

Yrittäjä,
urheiluvalmentaja

37-vuotias urheiluvalmentaja, yrittäjä Järvenpäästä. Olen naimisissa ja uusperheeseemme kuuluu kolme lasta. Haluan työskennellä sen eteen, että sosiaali- ja terveydenhuolto toimii sujuvasti, oikeudenmukaisesti-ennen kaikkea oikea-aikaisesti. Haluan olla mukana siinä työssä, ettei etenkään lapsetja nuoret tipahda kyydistä muutoksien virrassa. Perhelähtöiset tukitoimet ja mielenterveyspalvelut on oltava saatavilla ja tunnistettavissa matalalla kynnyksellä.

Petri Ovaska

Aluejohtaja,
yhtymävaltuutettu

Olen 51-vuotias järvenpääläinen perheenisä ja työskentelen Uudenmaan Yrittäjien aluejohtajana.

Ennen paluutani yrittäjäjärjestöön toimin Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Keukessa yrityskehittäjänä. Aiemmin olen toiminut mm. Uudenmaan Yrittäjien järjestöpäällikkönä, ammatillisena opettajana eri oppilaitoksissa, sekä tehnyt pitkän uran muodin parissa.

Tällä valtuustokaudella olen saanut mahdollisuuden toimia Keusoten yhtymävaltuutettuna, Järvenpään opetus- ja kasvatuslautakunnan varapuheenjohtajana ja moninaisissa luottamustoimissa aiemminkin.

Minulle tärkeitä teemoja näissä vaaleissa ovat valinnanvapaus, talous ja inhimillisyys. Siksi olen ehdolla, sydän ihmisen puolella.

www.ovaska.info
facebook.com/ovaska.petri
twitter.com/petriovaska
instagram.com/petri_ovaska

Helinä Perttu

Rehtori, kasvatustieteiden maisteri

Työni ison yhtenäiskoulun rehtorina on näköalapaikka lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointiin. Oppilashuolto, sosiaalipalvelut, terveyspalvelut sekä ennaltaehkäisevä työ ovat läsnä päivittäinen arjessani. Vuodet Järvenpään kaupunginhallituksen puheenjohtajana, Keusoten hallituksen jäsenenä ja Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen johtokunnan jäsenenä ovat antaneet laajan tietämyksen asioista, vahvan osaamisen sekä yhteistyöverkostot päätöksentekoon.

Mia Rundgren

LL, erikoislääkäri

Olen 49-vuotias järvenpääläinen LL, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Työskentelen tällä hetkellä 50% erikoislääkärinä Hyvinkään sairaalassa ja ammatinharjoittajana yksityispuolella. Minulla on 24 vuoden kokemus terveydenhuollosta lääkärinä. Poliittiseen päätöksentekoon minulle on kertynyt kokemusta
Järvenpään kaupunginvaltuutettuna 8/21 lähtien ja Keusoten yhtymähallituksen jäsenenä 9/21 lähtien. Minulle tärkeitä asioita on henkilöstön työhyvinvointi, sujuva hoitoonpääsy ja kustannusvaikuttavat palvelut.

Oikeanlaiset palvelut - oikeassa paikassa - oikea-aikaisesti

Peter Ruonakoski

Opiskelija

Olen järvenpääläinen merkonomiopiskelija, jolle toimivat terveys- ja sosiaalipalvelut ovat sydämen asia. Erityisesti haluan puhua vammaisten ja paljon palveluja tarvitsevien puolesta. Sairastan itse lihassairautta - tiedän, kuinka tärkeitä toimivat palvelut ovat. Tahdon olla turvaamassa laadukkaat ja yhdenvertaiset terveys- ja sosiaalipalvelut kaikille tarvitseville.

Tule mukaani rakentamaan yhdessä uutta palvelevaa hyvinvointialuetta!

Facebook: https://www.facebook.com/PeterRuonakoskiOfficial/
Instagram: https://www.instagram.com/peterruonakoski/

Sari Silventoinen

Ylilääkäri
Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri
eMBA, sosiaali- ja terveydenhuollon johtaminen

”Haluan käyttää ammattitaitoni ja asiantuntijuuteni terveydenhuollon kehittämiseen ja parantamiseen Keski-Uudellamaalla. Käytettävissä ole raha ei tule lisääntymään, joten toiminnat pitää järjestää paremmin työntekijöitä kuuntelemalla ja asiantuntijoiden avulla. Työntekijöiden tulee voida keskittyä oleelliseen. Näin varmistuu potilaiden oikea hoito, oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.”

Olen 52-vuotias erikoislääkäri ja keskiuusimaalainen vuodesta 1999. Tällä hetkellä työni ylilääkärinä koostuu niin talouden ja toiminnan suunnittelusta kuin potilastyöstäkin. Toimin myös yksikkömme lääkäreiden esimiehenä. Joulukuussa 2021 minut valittiin Suomen Lääkäriliiton hallitukseen, mikä on näköalapaikka SOTE-uudistukseen ja erinomainen paikka verkostoitua eri alojen asiantuntijoiden kanssa ja saada tietoa. Mielestäni on tärkeää, että terveydenhuollon henkilökunnalla on mahdollisuus vaikuttaa omaan työhönsä ja keskittyä oleelliseen. Asiantuntijoina heidän ääni pitää kuulua, vaikutusmahdollisuuksien lisääntyessä myös työhyvinvointi ja työssä viihtyminen kasvaa. Näin Keski-Uusimaa työpaikkana kasvattaa suosiotaan. Potilaiden mahdollisuus saada oikea hoito, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan lisääntyy. Koen tärkeäksi myös hyvän henkilöstöjohtamisen, aktiivisen talouden seuraamisen, ja toimivan hallinto-organisaation luomisen.

Sami Styrman

Myymäläpäällikkö
Tradenomi

Täällä 30-vuotias järvenpääläinen myymäläpäällikkö sekä pelisuunnittelija. Aluevaaleissa tavoitteeni on edistää toimintatapojen kehittämistä innovatiivisesti sekä varmistaa alueen kykyä tuottaa laadukkaita palveluita. Siitäpä syystä minäkin olen ehdolla, ole mukana!

Willem van Schevikhoven

Sarjayrittäjä

35-vuotias yrittäjä, kaupunginvaltuutettu, ja kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja.

Tavoitteeni: Terve talous on myös terveen väestön edellytys, palveluseteli on otettava heti alussa laajasti käyttöön, ja yksityisten yritysten ottaminen mukaan luo joustavaa, saavutettavaa ja kustannustehokasta hyvinvointia.

Tatu Viitala

Yrittäjä

Olen 49-vuotias Järvenpääläinen yrittäjä ja kahden liikuntaa ja musiikkia harrastavan lapsen isä. Työkseni teen palvelualan yrityksiin toimenpidesuunnitelmia ja -toteutuksia, jotta saisimme liikevaihtoa kasvatettua ja ennen kaikkea kulurakennetta paremmaksi tuloksen varmistamiseksi.

www.tatuviitala.fi

Tiia Östberg

Tuotepäällikkö, Tradenomi
Puheenjohtaja, Järvenpään Kokoomus ry

Sydämellistä ja vastuullista politiikkaa

Järvenpään Kokoomuksen puheenjohtaja, kaupunginhallituksen jäsen ja varavaltuutettu
Kokoomuksen Uudenmaan piirin varapuheenjohtaja 1.1.2022 alkaen
Asun Nummenkylässä, perheeseeni kuuluu kaksi lukioikäistä poikaa ja cockerspanieli
Työskentelen kansainvälisessä autovuokraamossa tuotepäällikkönä, koulutukseltani olen tradenomi
Olen ollut opetus- ja kasvatuslautakunnan jäsen vuodesta 2019 ja toiminut puheenjohtaja usean vuoden Anttilan koulun vanhempainyhdistyksessä, Koivusaaren yläkoulun vanhempainyhdistyksessä sekä kuntatasoisessa Järvenpäään Vanhempainverkostossa
Minulle ennaltaehkäiset palvelut ovat tärkeässä roolissa. Hyödyntäisin myös digipalveluita ja panostaisin työhyvinvointiin.

www.tiiaostberg.fi
www.facebook.com/ostbergtiia